Kliknutím na ikonu si stiahnete manuál, ktorý potrebujete
Časté otázky
Technické problémy
-
Koho kontaktovať v prípade poruchy zariadenia?
Ak nenájdete riešenie v Servisnom a inštalačnom manuáli ani v sekcii Otázky a odpovede – technické (môže byť), kontaktujte prosím náš helpdesk – mailom na info@vedomostne-ostrovy.sk alebo telefonicky na +421 917 347 677. Pri nahlasovaní problému si od Vás technik bude pýtať sériové číslo kiosku. -
Kde nájdem sériové číslo kiosku?
Sériové číslo kiosku nájdete nalepené na podstave samotného kiosku alebo v preberacom protokole, ktorý vám bol odovzdaný spolu s ním pri závoze. -
Kiosk nie je pripojený na internet , čo teraz?
Skontrolujte prosím, či na zapojenom routeri vidíte aktívnu sieť a plnú silu signálu. Ak áno, preverte prosím, že router sa nachádza v bezprostrednej blízkosti kiosku (nie v inej miestnosti a podobne). Ak nie, preverte prosím, či ste router umiestnili na vhodnom mieste - na obvodovej časti budovy. Zariadenie je potrebné umiestniť tak, aby bol zaručený čo najlepší príjem signálu z mobilnej siete a zároveň tak, aby bol v dobrej dostupnosti kiosku.
Ak sú všetky podmienky splnené a napriek tomu sa kiosk na internet nepripojí, skúste router reštartovať. Ak nepomôže reštart, kontaktujte prosím helpdesk. -
Ako reštartujem router?
Router buď vypojte zo siete na domu cca 2 minúty alebo ho vypnite tlačidlom vypnúť a opätovne zapnite po cca 2 minútach. Nikdy nestláčajte tlačidlo reset! Router sa reštartuje do továrenských nastavení a stratí svoju konfiguráciu. -
Na koho sa obrátiť v prípade, že máme problém s internetovým pripojením?
Napriek tomu, že poskytovateľ internetu je Orange, nesnažte sa riešiť problém s pripojením cez ich zákaznícku linku. Kvôli použitiu vlastnej VPS je potrebné kontaktovať helpdesk Vedomostných ostrovov. -
Router ukazuje plný signál, ale kiosk nefunguje.
Zariadenie je potrebné umiestniť tak, aby bol zaručený čo najlepší príjem signálu z mobilnej siete a zároveň tak, aby bol v dobrej dostupnosti kiosku.
Ak sú všetky podmienky splnené a napriek tomu sa kiosk na internet nepripojí, skúste router reštartovať. Ak nepomôže reštart, kontaktujte prosím helpdesk. -
Môžeme si zapojiť kiosk na vlastný internet?
Bohužiaľ, zapojenie do vlastnej siete nie je možné z licenčných dôvodov. Akonáhle by boli zariadenia prekonfigurované, nemáme už na ne dosah a nedokážeme ich na diaľku spravovať. -
Môžeme využívať internet z kiosku na našich počítačoch?
Nie. Komunikácia medzi routerom a internetom prebieha cez proxy server. Ak by ste si aj pripojili vaše zariadenie k routeru, bez ďalších nastavení vám internet nepôjde. -
Ako bezpečne vypnem kiosk?
Manuálne vypnutie operačného systému je možné urobiť priamo cez kiosk nasledovne:
- V bočnej lište zvoľte možnosť Manuál
- V pravej časti okna kliknite na ikonku vypínača.
- Zadajte heslo v tvare vo***** (***** – sériové číslo vášho kiosku)
-
Pri vypnutí sme zadali sériové číslo ale kiosk som nevypol.
Prosím skontrolujte či ste do kolónky heslo zadali aj vo - vo***** (***** – sériové číslo vášho kiosku). V prípade, že aj tak sa kiosk nevypne, kontaktujte prosím helpdesk. -
Po zapnutí nám nenabehol jeden/viacero počítačov.
Kiosk sa zapína elektrickým impulzom. To znamená, že pre opätovné zapnutie je potrebné, aby bol vytiahnutý z elektrickej siete. Je pri tom nutné počkať cca 2 minúty k tomu, aby došlo k úplnému vybitiu aj zvyškového alebo statického napätia. Potom opätovne zapnúť do elektrickej siete a zariadenia by mali nabehnúť. Prosím preverte, či ste počkali dostatočne dlhý čas s kioskom vypojeným z elektrickej siete. -
Prečo nie je Dopravná výchova, fyzika a nemčina prístupná aj z domu?
Licencie týchto softvérov sú viazané na počítač, nemôžeme ich sprístupniť prostredníctvom internetu. -
Vieme obraz z kiosku premietať aj na veľkú tabulu cez projektor?
Túto možnosť kiosk neponúka. Spolu s kioskom Vaša škola získala aj dvojročnú Licenciu na softvér Mozabook kde nájdete obrovské množstvo videí, 3D modelov a obrázkov, ktoré spestria každé vyučovanie a dajú sa použiť na premietanie na tabuľu.
Otázky k projektu
-
Kam môžem posielať svoje pripomienky a návrhy?
Vaše pripomienky a návrhy môžete posielať emailom na: info@vedomostne-ostrovy.sk -
Ako môže kiosk využiť učiteľ pri príprave na vyučovanie?
Pri každej téme, ktorá je rozoberaná v rámci obsahu Vedomostného ostrova, sa nachádza sekcia „Vyskúšaj doma“, ktorá môže slúžiť ako pekná inšpirácia k predvedeniu pokusu na hodine. Ďalšou možnosťou je využiť obsah učebníc (Dopravná výchova, Fyzika a Nemčina), ktoré sú ale prístupné len priamo na kiosku. V neposlednom rade, spolu s kioskom Vaša škola získala aj dvojročnú licenciu na softvér Mozabook, kde nájdete obrovské množstvo videí, 3D modelov a obrázkov, ktoré spestria každé vyučovanie. -
Ako môže Virtuálny kariérny poradca pomôcť deťom pri výbere strednej školy?
Výsledok testu „Vieš, čím chceš byť?“ pomôže deťom uvedomiť si, ku ktorej kariérnej oblasti na základe ich odpovedí inklinujú a akým smerom by sa mali orientovať. -
Aké aktivity/súťaže nás čakajú počas trvania projektu?
Počas trvania projektu prebieha množstvo aktivít na fb stránke Vedomostné ostrovy. V roku 2019 nás čaká veľká súťaž v tvorbe vedomostných tém. -
Chcem projekt spropagovať v regionálnych médiách. Kto mi s tým pomôže?
Ak sa na nás obrátite, s radosťou Vám poskytneme materiály (text aj fotografie), ktoré môžete poslať ako podklad, prípadne hotový článok do médií vo Vašom regióne. Prosím kontaktujte nás na: info@vedomostne-ostrovy.sk. -
Ako sú deti chránené pred nevhodným obsahom na internete?
Deti k nevhodnému obsahu na internete z kiosku nemajú prístup. Stránky sú blokované cez DNS systém. Okrem toho sme zablokovali aj stránky youtube.com, mojevideo.sk a facebook.com. -
Čo nájdem na stránke www.vedomostne-ostrovy.sk?
Na stránke nájdete vzdialený prístup k Vedomostnému ostrovu so všetkými vedomosťami, testy, Virtuálneho kariérneho poradcu, informácie o projekte a v neposlednom rade aj najčastejšie kladené otázky a odpovede.